Чи правильно брати домашніх улюбленців спати у своє ліжко


Ваш домашній улюбленець часто хоче зайняти почесне місце на ліжку поряд з вами? Добре, але не забувайте, що у медалі дві сторони. Про плюси і мінуси спільної ночівлі з домашнім вихованцем ви дізнаєтеся з цієї статті.


Сьогодні ми поділимося з вами історією Білла Барола - господаря двох лабрадорів, який переконаний, що брати домашніх улюбленців у своє ліжко на ніч не тільки можна, а й треба.

Одного разу вночі в 1998 році я і моя дружина заснули і забули покласти нашого цуценя Маджо (наша перша собака) на його лежанку, так що він тихо-мирно заснув між нами на ліжку.

Коли на наступний ранок ми прокинулися і виявили, що ніяких катастрофічних наслідків це не спричинило, в наші голови прийшла чудова думка: «Ммм. Собака спить на ліжку. Затишно розташувалася поруч з людьми. Непогано. Можливо, в якомусь роді це навіть добре».


Ніхто не знає точно, скільки людей пускають своїх улюбленців спати з ними в одному ліжку. Але два дослідження, представлені в минулому році на щорічній зустрічі Об'єднаного професійного суспільства сну (Associated Professional Sleep Societies), підтвердили, що будь-який любитель тварин може сказати вам: «Нас дуже багато, і ми ходимо навколо як зомбі».

У ході першого дослідження було опитано 298 осіб. Близько половини з них брали домашніх тварин (частіше собак, ніж котів) спати у своє ліжко. Третина опитаних повідомили, що їхні улюбленці будять їх один раз за ніч (як мінімум). 63% респондентів, які ділили ліжко зі своїм вихованцем частіше, ніж чотири ночі на тиждень, зазначили, що вони помічали різке погіршення якості сну. За результатами іншого дослідження, 10% власників домашніх тварин відчувають роздратування, коли їхні вихованці заважають їм спати. Я, звичайно, не фахівець, але ця цифра (10%) здається мені незначною.

Нещодавно я проходив щорічний медогляд, і мій лікар запитав мене, чи добре я сплю. Я відповів йому, що не дуже добре. У мене були підозри, що певну роль у цьому відіграють мої собаки. «Ви з дружиною дозволяєте собаці спати разом з вами в одному ліжку?» - Запитав лікар. «Так», - відповів я. «Якої породи ваш собака?» - Продовжував розпитування лікар. Я відповів, що лабрадори. І як тільки я вимовив це, відразу ж зрозумів, наскільки смішно це прозвучало.

Лікар кліпав секунд 40, а потім недовірливо сказав: «Лабрадори? Лабрадор? Саме так, у множині? ». «Так», - відповів я тихим і лагідним голосом, мріючи провалитися крізь землю.

Так, зараз у мене два лабрадора. Одному - його звуть Скаут - 11 років, і він важить 27 кілограм. Другому улюбленцю по імені Роксі чотири роки, його вага - 25 кілограм.

Роксі і Скаут не надто великі для лабрадорів, але у них є вічне бажання добре поспати, і вони зовсім не проти зайняти більшу половину нашого ліжка.

Собаки люблять влягтися прямо посередині нашого величезної ліжка, в той час як нам з моєю дружиною Дженніфер часто доводиться тулитися по краях.


Я знаю, що мені це не на руку. Фахівці Гарвардської медичної школи стверджують, що відсутність повноцінного сну вкрай негативним чином впливає на наш настрій, здатність приймати рішення, когнітивні можливості, здатність засвоювати й запам'ятовувати інформацію, а також збільшує ризик потрапити в аварію або отримати травму.

Хронічне недосипання може призвести до цілого ряду серйозних проблем зі здоров'ям, серед яких ожиріння, діабет, серцево-судинні захворювання і навіть передчасна смерть.

І все ж ніч за ніччю я і моя дружина - дві дорослих людини, які дресирують своїх собак і ставляться до них досить строго, наполегливо закликають їх до порядку, - не можемо опуститися до того, щоб прогнати собак з ліжка, а на ранок прокинутися буркотливими і відчувати себе жорстокими.

Я вирішив поспілкуватися на цю тему зі своїми друзями та знайомими. У одного мого друга кунхаунд вагою 38 кілограм, який дуже любить спати з ним в одному ліжку. Як зазначає господар пса, йому від цього дискомфортно. Він намагається привчити вихованця спати в іншому місці, але поки безуспішно. Друга моя знайома розповідає, що недавно, коли її дворічний німецький дог застрибнув на ліжко в 2:00 ночі, вона близько години намагалася змиритися з цим, а потім пішла спати на диван.

Я вважаю (без тіні неповаги до братів наших менших), що собаки - великі маніпулятори. А можливо, вони, як і люди, хочуть простого комфорту. І зрозуміло, чому вони віддають перевагу ліжку.


Не варто також скидати з рахунків комфорт і радість, які відчуваєш, згорнувшись калачиком поряд з собакою чи котом які дрімают. До того ж з вихованцями тепліше, температура їх тіла на декілька градусів вище нашої.

Психолог Стенлі Корен посилається на роздуми антропологів, які вважають, що бажання людини та / або домашнього вихованця ділити одне ліжко на двох може бути не просто примхою з боку вас або вашого улюбленця - коріння такої поведінки набагато глибше.

І, чесно кажучи, мені вже складно відмовитися від елементарного комфорту, який я відчуваю, коли чую приглушене хропіння Роксі або тихе посопування Скаута, під яке я завжди солодко засинаю. Ці звуки у мене асоціюються із завершенням дня, будинком і безпекою. Часто близько трьох годин ночі я відчуваю, що собаки зайняли надто багато місця. Інстинктивно я можу спробувати спихнути їх, але роблю це настільки слабо, що собаки навіть не прокидаються, а я, як звичайно, відсуваюся до краю ліжка. І так кожної ночі.

А ви дозволяєте своїм домашнім улюбленцям спати з вами в одному ліжку?

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...