Поради трудоголікам: вчимося працювати спокійніше, але ефективніше


Трудоголіки беруть на себе занадто багато відповідальності, непомірно навантажують і доходять до емоційного вигорання. Що найсумніше - це невиправдано і не приносить користі ні кар'єрі трудоголіка, ні його компанії. Чому робота «супергероя-трудоголіка» найчастіше неефективна і як підвищити продуктивність, працюючи розмірено і спокійно, читайте нижче.


Трудоголіки не герої. Вони не зберігають час, вони витрачають його. Справжній герой в цей час вже вдома, тому що він знайшов спосіб зробити роботу швидше.
Джейсон Фрайд і Девід Хайнімайер Ханссон, Rework

Як людина може довести себе до емоційного вигорання на роботі? Можливо, його змушує вимогливий начальник або примхливі клієнти не розуміють, що таке «чекати», і вимагають всю роботу в нереальні терміни?

Так, буває й таке, але найчастіше винен зовсім не шеф і не клієнти, навіть не колеги, які «нічого не можуть зробити нормально», а сама людина.

Робота поглинає весь вільний час трудоголіка, і він постійно знаходиться в напрузі. Від стресів з'являються хвороби, неймовірний робочий графік створює проблеми на особистому фронті.

Але навіть якщо трудоголік усвідомлює всю глибину проблем і спробує позбутися хоч від якихось справ, то тут же навалиться купа нових, і він все одно буде завалений роботою цілодобово.

Все тому, що справа не в кількості роботи, а в самому ставленні до неї.

Комплекс супергероя і страх перед дедлайнами

Зараз ми говоримо не про тих щасливих людей, які відчувають творчий підйом і натхнення, залишаються після роботи не тому що «треба», а тому, що настільки захоплені своєю справою. Ми говоримо про тих, на кому висить тягар відповідальності за виконання роботи в строк, про тих, хто бере на себе все більше справ і не отримує від їх виконання особливого задоволення. Брати на себе відповідальність за все підряд змушує комплекс супергероя.


Як правило, цей комплекс виявляється у людей з гіпертрофованим почуттям відповідальності, притому за речі, які не варті такої уваги.

Їм здається, що відповісти на десяток email настільки важливо і невідкладно, що через це можна пропустити сімейну вечерю або зустріч з друзями, а дедлайн проекту важливіше, ніж власне здоров'я і візит до лікаря. У цьому відчувається якась жертовність, і часто «супергерой» дійсно кайфує від неї.
Подивіться на свої справи. Хіба всі ваші дзвінки настільки важливі, що їх не можна відкласти? Хіба всі електронні листи вимагають негайної відповіді? Може, більше половини ваших «термінових» відповідей взагалі ніхто не читає або з таким же успіхом могли б прочитати і через тиждень.
Це не означає, що варто все кидати і занурюватися в блаженне неробство, просто варто здраво подивитися на свої завдання. Напевно ви надаєте багатьом речам набагато більше значення, ніж вони того заслуговують.

Ще один фактор, який може змусити людину безперервно стирчати в офісі, - страх перед простроченими дедлайнами і розчарованими замовниками. Як справлятися з цими страхами?

По-перше, те, що ви боїтеся розчарувати замовника, зовсім не означає, що ви повинні робити все самостійно. Співробітники напевно впораються з деякими завданнями краще, ніж вам здається.

По-друге, варто відразу розглядати реальні терміни, брати час із запасом. Майже всі замовники погодяться почекати, зрештою, хороший результат передбачає наявність часу.

Поспіх як спосіб уникнути рефлексії

Ми звикли вважати, що успішні люди обов'язково зайняті. Якщо наш графік недостатньо забитий, ми відчуваємо себе малозначущими. Люди, які відправляються у відпустку або хоча б просто довго обідають, здаються ледачими і негідними довіри в діловому середовищі.

Всі чули про неминуче вигоряння, що наздоганяє людей, які багато працюють. Але трудоголіки схильні забувати про подібні «казки». Вони прагнуть забити свій графік якомога щільніше, розкидати по часу всі справи і звички і зробити так, щоб вільного часу не залишилося зовсім.

Може бути, вони просто бояться того, на що перетвориться життя, якщо вони раптом перестануть поспішати і зосередяться?

У глибині душі ми всі боїмося, що витрачаємо час зовсім не на те, на що слід. Просто підтримувати темп, виконувати купу справ і постійно поспішати куди безпечніше, ніж занурюватися в самоаналіз з можливими неприємними відкриттями.
Наші шалені дні насправді просто захист від порожнечі.
Тім Крейдер, NYTimes.com
Повільний не означає неефективний

Якщо у вас є звичка постійно поспішати і виконувати купу справ, може здатися, що розмірений темп роботи не приносить результатів, що працювати повільно - це те ж саме, що байдикувати. Це груба помилка.

Якщо використовувати час правильно, повільність може стати одним з найкращих джерел ефективності. Є компанії, які працюють спокійно, але ефективно; є люди, які нікуди не поспішають, але все встигають.

Такі компанії не рятують життя і не ведуть війну, вони цілком усвідомлюють, що просто надають послуги, а їх власники та співробітники живуть повним життям. Вони працюють з дев'яти до шести, а в п'ятницю і того менше, не відповідають на дзвінки по ночах і недоступні по вихідних. У них є ясні кордони, вони дають клієнтам здійснимі і справедливі дедлайни. Бізнес процвітає, і всі щасливі.

«Звучить круто, - подумали ви, - але як бути з переконаннями мого начальника, компанії, клієнтів?» Можливо, ви праві. Іноді працювати допізна просто необхідно, наприклад, коли ви самі створили проблему і треба виправити її у свій вільний час.

Іноді, перш ніж приступити до виконання завдання, вам треба освоїтися з новими інструментами, і на це теж можна витратити вільний час.

Крім того, деякі бізнесмени продовжують займатися своєю справою після робочих годин, тому що люблять його і щиро їм захоплені, а не тому, що бояться прострочити дедлайн.

Але це не означає, що не можна досягти приємної гармонії між роботою, відпочинком і грою. Як це зробити? Почати шукати, пробувати і знаходити свої схеми. Цей процес напевно стане для вас цікавим, хоч і не завжди простим.

Ось вісім способів зменшити темп без шкоди для роботи. Спробуйте їх на цьому тижні, почніть прямо сьогодні або завтра.

1. Повільніше

Хтось одного разу сказав: «Проблема щурячих перегонів в тому, що, навіть якщо ти виграв, ти все одно щур». Коли ми заспокоюємося і знижуємо темпи роботи, пріоритети проступають більш явно.

Якщо ви зайняті більше, ніж хотіли б бути, зменшіть темп і сконцентруйтеся на моменті «тут і зараз». Перебуваєте в сьогоденні, зверніть увагу на те, куди йде ваша енергія. Поступово здорові пріоритети самі проникнуть у ваше життя.

2. Не намагайтеся бути героєм

Дотримуйтеся графіка, який ви витримуєте, і виконуйте таку кількість завдань, яке не вимагає жертв з вашого боку. Ніхто не помре, якщо ви на годину зупинитися.

3. Ідіть додому

Йдіть з офісу о 18:00 або раніше, якщо це можливо. Повечеряйте з сім'єю або друзями, розслабтеся, виспіться нарешті. Коли ви повернетеся до роботи вранці, ви відчуєте себе більш бадьорим і зосередженим.

4. Скоротіть кількість зустрічей

Іноді зустрічі необхідні і приємні, але набагато частіше вони є просто тратою часу. Вічливо запитайте співробітників або свого начальника, чи немає більш простої можливості прийняти рішення. Проявіть ініціативу, запропонуйте нове рішення, яке дозволить уникнути зустрічей.

5. Побудьте в тиші

Увімкніть режим «У літаку» - це позбавить вас від вхідних дзвінків і повідомлень. Це буде нелегко, але зате ви зможете повністю зосередитися на ділі і включити смартфон тільки тоді, коли він буде дійсно потрібен.

І тримайтеся подалі від соціальних мереж і email - це ті ще даремні вбивці часу, які тільки додають суєти і створюють ілюзію зайнятості.

6. Ідіть з офісу на обід

Почитайте книгу, пройдіться, сходіть в музей - зробіть що завгодно, щоб змінити оточення і відключитися від роботи на якийсь час. І не забудьте при цьому включити режим «У літаку».

7. Уникайте багатозадачності

Вона неефективна, і якщо хтось переконує вас у протилежному, то він бреше. Краще залиште побільше часу на виконання конкретного завдання і не дозволяйте співробітникам смикати себе на виконання інших.

Спочатку їх може неприємно здивувати ваша відмова допомогти і включитися в роботу, але потім вони звикнуть, що якщо ви просите не заважати якийсь час, значить, треба так і зробити.

8. Говоріть «ні»

Коли ви вирішуєте, взяти на себе відповідальність за якусь справу або доручити іншим, затриматися після роботи чи ні, запитайте себе, чим продиктоване це ваше бажання: страхом або любов'ю? Якщо страхом, вічливо відмовтеся і запропонуйте альтернативу - це ще одна можливість проявити творче мислення.

Спробуйте слідувати цим правилам протягом тижня. Думаю, ви будете здивовані тим, наскільки більш красивим, вільним і плавним стане ваш час і як багато вийде зробити.

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...