Вініл або цифра - що вибрати для прослуховування


В часи цифрового аудіо музика знецінилася. Сьогодні роки роботи музикантів зрівнялися з парою хвилин роботи торрент-клієнта або декількома центами за трек в iTunes. Алеж може бути зовсім інакше.


Минулий 2014 став дивовижним для XXI століття: вінілові платівки поставили рекорд продажів. По всьому світу було продано 8000000 ретроносіїв. Платівка Джека Уайта розійшлася тиражем в 75 тисяч екземплярів. Більш того, на фоні скорочених продажів фізичних носіїв і збільшеної частки потокових сервісів на музичному ринку частка вінілу не змінилася і склала 2% від загального доходу індустрії. У чому секрет?

Можна було б пов'язати це з гонкою за якістю звуку: на тлі популярності lossless-форматів аудіо хтось сказав, що вінілові пластинки володіють ще більш якісним звуком, і всі кинулися їх купувати. Чи так це? Навряд чи.

Чи можна назвати поширення вінілу черговою модною тенденцією нового покоління? Можливо, оскільки в числі найбільш популярних платівок переважають свіжі релізи сучасних інді-виконавців.

Чому так відбувається? Пластинки громіздкі, незручні і дорогі в порівнянні з будь-якими аналоговими носіями. Середня вартість пластинки в Росії становить від 600 до 2500 дерев'яних. Однак і це не заважає розходитися не тільки вініловим виданням зарубіжних виконавців, а й перевиданням російських команд. Вінілову колекцію записів Курьохіна і «Популярної механіки» фанати розібрали за лічені дні. Активно перевидаються майже все досить великі виконавці, включаючи «Громадянську оборону», а вже від цих ремастірованних записів середини вісімдесятих явно не варто чекати підвищення якості при перенесенні на вініл.

Найімовірнішою багатьом бачиться куди більш оригінальна причина.
При переході музичної індустрії до цифрових носіїв - спочатку у вигляді скачуваних треків, а потім і потокових сервісів - проблема пошуку і придбання нових творів зрівнялася з проблемою оплати доступу в Інтернет. Ціною багаторічної роботи стала пара хвилин роботи торрент-клієнта або кілька центів в iTunes.
Незважаючи на те, що цифрове століття дало доступ безлічі людей саме до тієї музики, яка їм подобається, все не так однозначно. Негативний ефект широкого розповсюдження оцифрованої музики не може скрасити навіть можливість простої і ефективної самостійної розкрутки молодих колективів. Сталося те, що музика різко знецінилася. Сьогодні велика частина альбомів слухається потреково, окремими шматками. Для безлічі виконавців такий підхід адекватний. Але не варто забувати і про цілісні музичні твори, що випускаються під єдиною обкладинкою і об'єднані загальною концепцією.

Тут і проявляє свою магію вініл. Це не тільки ідеальний спосіб колекціонувати музику, подібний букиністиці. Прослуховування платівок - це зовсім інший спосіб, який створює інший ефект занурення, відмінний від простого прослуховування високоякісних типів на високоякісній апаратурі.

Hi-res-аудіо не обов'язково дасть відмінний від звичайного звуку ефект. Платівка ж відразу змушує відволіктися від усього іншого, сконцентруватися на собі, нехай і небагато. Щоб відтворити пластинку, потрібно виконати кілька фізичних маніпуляцій: встати, дістати з полиці конверт, дістати платівку, поставити її, включити аудіосистему. Для відтворення потрібно затратити якісь невеличкі сили. А ще у пластинки не можна змінити трек. Принаймні, при першому прослуховуванні. Доводиться слухати цілком. Дуже багато альбомів тільки виграють від цього. Людина поступово звикає до незнайомих звуків, і, якщо вони не викликають у нього відторгнення, музика стає ближче, надає більший вплив.
Таким чином, варто було б назвати головною причиною відродження вінілу бажання людини бути заодно з музикою, повернути якесь таїнство прослуховування. Платівка ближче до концерту, ніж будь-яка інший аудіозапис. Незручність обертається магією. Придбання нового вінілу - непоганий привід зібрати друзів і послухати музику.
А чи є місце вінілу у вашій музичній колекції?

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...