Олексій Мараховец, блогер, фотограф і мандрівник, на основі свого досвіду склав короткий курс про те, як навчитися робити живі репортажні фото, ловити ключовий момент зйомки. Поспішаємо поділитися цією заміткою з вами і ні секунди більше не сміємо відривати вас від процесу вдосконалення власних навичок репортажної зйомки.
Як зняти хороший репортаж, щоб його захотіли опублікувати відомі інтернет-ресурси? Як зробити відмінні, незвичайні, фотографії що «говорять», де, крім вас, є ще 100500 таких же, як і ви, фотографів? А може бути, ви весільний фотограф і просто хочете підтягти свою репортажну частину зйомки? Тоді вам допоможуть кілька простих, але дієвих порад.
Не варто думати, що репортажна зйомка - найпростіша з усіх. Начебто, дави собі на кнопку, лупи, як з кулемета, і все буде добре. Але ні, при такому підході ви просто отримаєте величезну купу нікому не цікавих знімків і даремно зменшите ресурс затвора. Репортаж - досить складний жанр. У ньому необхідно дотримуватися всіх правил і законів фотографії, але при цьому враховувати фактор часу, який завжди грає проти вас.
Не дарма ключовим поняттям репортажної зйомки є термін «вирішальна мить», і головне завдання фотографа полягає в тому, щоб зловити її.При цьому не забуваючи про все інше, що потрібно виконати, щоб отримати технічно прийнятний знімок. Уміння вибрати і зловити вирішальний момент приходить з досвідом, і це як раз є те, що прийнято називати талантом - про це вам краще розповість творчість майстра репортажу Анрі Картьє-Брессона. Але кілька простих порад допоможуть вам піднятися на одну сходинку вище у вдосконаленні своїх навичок репортажної зйомки.
1
Перед зйомкою продумайте, що б ви самі хотіли розповісти про цей захід, і робіть знімки вже по цьому тексту, немов доповнюючи його і підсилюючи. Зробіть для себе план-завдання. А ось позапланові цікаві сцени тільки прикрасять ваш репортаж.
2
Завжди думайте, що ви можете і хочете сказати цим знімком. Не потрібно робити «мовчазні» знімки. Репортажна фотографія повинна говорити (кричати, плакати, сміятися) сама, без тексту.
3
Шукайте цікаві ракурси. Простий знімок «в лоб» банальний. Так зроблять 99% фотографів. Вдалий ракурс - половина успіху. Популярна міська гра «фотокрос» - відмінне тренування для репортера з будь-яким стажем!
4
Будьте мобільним. Вам потрібно бути одночасно в декількох місцях. Проте добре плануйте маршрути пересувань, щоб не заважати глядачам та іншим фотографам. Пам'ятайте: хороший фотограф як вампір - він не відображається в дзеркалі і на фотографіях інших фотографів.
5
Заздалегідь плануйте місця зйомок і те, якими об'єктивами будете звідти знімати. Найкраще мати універсальний об'єктив, що покриває всі необхідні фокусні відстані. У цьому плані робота репортера мало чим відрізняється від ремесла снайпера і кілера.
6
Обзаведіться об'єктивом з довгим фокусом і широким діапазоном фокусних відстаней. Недорогі «універсали» для репортажу цілком підходять - дзвінка різкість на обличчях вам ні до чого.
7
Знімання відбувається не тільки на сцені, а й у глядацькій залі. Без емоцій глядачів важко передати атмосферу заходу. Зверніть увагу на трансляцію концертів та КВН по телевізору - особи найбільш емоційних глядачів із залу складають досить велику частину планів.
8
Ловіть смішні гримаси, безглузді рухи, заставайте людей зненацька. Деякі відомі видання спеціально заточені на використання «шкодливих» картинок: політиків, порпаються в носі, позіхають або спотикання зірок.
9
Обов'язково робіть загальні плани, середні і великі. Це один з основних постулатів репортажу.
10
Правила композиції працюють для всіх видах фотографії, включаючи репортажну. Не забувайте правила третин й інші композиційні правила.
11
Завжди намагайтеся використовувати коротку витримку шляхом збільшення ISO. Навіть якщо у вас фотоапарат з «гучною» матрицею, то якість знімків web-розміру буде ОК. До того ж є багато програмних «шумодавів».
12
Але не варто захоплюватися «шумодавами» при обробці. Невеликий залишковий шум сам пропаде при зменшенні фотографії. А ось «пластилінові» після надмірної обробки особи так і залишаться.
13
Не використовуйте спалах при зйомці концертів в приміщеннях без відбивних поверхонь: він псує продумане фахівцями світлове оформлення сцени. До того ж спалах має властивість гальмувати, і ви ризикуєте зробити знімок вдалого моменту тоді, коли вона буде не готова.
14
Пам'ятайте про поточні фокусні відстані об'єктива і встановлену витримку. Для довгофокусних об'єктивів потрібна дуже маленька витримка. Пам'ятайте про формулу: витримка максимальна = 1 / поточна фокусна відстань - і робіть запас у бік її зменшення.
Навчіться орієнтуватися по звуку затвора («клац-клац» або «клаааааац-клац») і в разі довгої витримки терміново переробляйте фото, якщо знімаєте в режимі пріоритету діафрагми.
15
Пам'ятайте, що штатив робить вас менш мобільним і не рятує від розмитостей при зйомках динамічних сцен у малоосвітленому приміщенні. В крайньому випадку можна використовувати монопод, щоб позбутися частки розмитостей з причини тряски рук і камери.
16
Не забувайте про кадрування - це ваш вірний друг, який може зробити з начебто невдалої фотографії відмінний знімок.
17
Знімаючи репортаж, не забувайте іноді чергувати горизонтальні і вертикальні знімки: різноманітність форматів допоможе потім краще скомпонувати блок з фото.
18
Знімайте тільки в RAW. З внутрішньокамерного JPEG вже нічого путнього не витягнути при необхідності.
19
Не забудьте зробити кілька кадрів, які прив'язали б ваш майбутній репортаж до місця події. Скажімо, в ці кадри повинні потрапити впізнавані усіма будівлі, пам'ятники, предмети.
20
Робіть якомога більше дублів сцени завжди. Помічали, як тріщать затвори професіоналів на прес-конференціях? Одна і при цьому технічно невдала фотографія вкрай вдалого моменту - це epic fail фоторепортера, можна робити сеппуку.
21
Так, і не забудьте купити кілька містких і найшвидших карт пам'яті, класу 10 як мінімум. Про запасний акумулятор ви вже, швидше за все, знаєте.
Удачі!
Джерело статті.
Немає коментарів:
Дописати коментар