Лідер інді-групи
Chester French Девід Воллак (DA Wallach) нещодавно опублікував прекрасну статтю
про те, як музиканти вибирають навушники, а також чому варто вірити тільки
своїм вухам і ніколи - оглядам музичних компонентів.
Компанія Beats
Electronics змусила людей з усією серйозністю ставитися до своїх навушників. В
якості плати за це меломани полізли в свої кишені. На жаль, замість якісного
звуку доводиться платити за преміальний дизайн, велику коробку і агресивну
рекламу. Все це має мало спільного з якісним звуковідтворенням.
Якось Джиммі (Джиммі Айовіна - музичний продюсер і засновник Beats Electronics. Розповів мені, що хотів продавати кросівки. Але ідея продавати навушники, зробивши їх модним аксесуаром, виявилася більш прибутковою.Девід Воллак, інді-музикант, в минулому ендорсер Beats Електронікс
Замість якісного
звуку Джиммі Айовіна придумав продавати навушники як знак соціального статусу і
модний аксесуар. Саме цей підхід дозволив збільшити вартість навушників Beats
для покупців чи не в три рази в порівнянні з аналогами.
На жаль, люди
сподівалися, що, купуючи модні і дорогі навушники, вони набувають і якісний
звук.
Головний слоган Beats: «Ви почуєте музику так само, як музикант в студії під час запису». Чи це можливо? Ні!
Люди ще на самому
початку ери мобільних комп'ютерів хотіли слухати на них музику. І стали платити
в тричі дорожче за величезні акустичні наголові системи, в кілька разів більше
телефонів. Все заради «карколомного звуку». На жаль, вони його не отримали. І
не зможуть отримати, використовуючи дорогу, але масову і популярну продукцію
Beats і подібних брендів.
Ось декілька
порад від Девіда з приводу портативної акустики:
1. Ви не встанете
у музиканта за спиною
Під час запису
музикант слухає записаний матеріал через колонки та / або навушники (Dr. Dre не
виняток). Мало того, що кожна модель моніторів володіє власним звучанням, так
ще й приміщення, в якому вони встановлені (студія), надає додаткового
забарвлення. Не варто забувати і про налаштування акустики, яка виконується
індивідуально.
Тому єдиний спосіб почути музику точно так само, як її чує музикант під час запису, - слухати її на тій же самій апаратурі в тому ж самому приміщенні. Бажано під час запису.
Музиканти можуть
прослуховувати композицію на самому різному обладнанні для того, щоб знайти
якесь усереднене звучання. У всіх є свої бажані форм-фактори портативної
акустики, і композиція повинна радувати всіх слухачів. Так що краще взагалі
вигнати з голови думку про можливість почути композицію в «справжньому
вигляді». Вона завжди, нехай в мінімальному обсязі, буде звучати по-іншому.
2. Точність -
доля звукозапису. Слухачеві потрібна краса звуку, а не якість
Правильне
звучання не означає красиве або приємне. Часто недоліки апаратури приховують
проблемні місця композиції, огріхи в запису або мастерингу. Коли випромінювачі
відтворюють звук максимально докладно і правильно, стає чутно те, що раніше
приховувалося за огріхами.
Відео з HD-якістю
може показати, як під лупою, всі недоліки на обличчі. Навушники можуть зробити
те ж саме. Якщо музика записувалася наспіх або не дуже якісно, в професійних моніторах вона зазвучить жахливо.
Точність
відтворення важлива при створенні музики для контролю якості та усунення всіх
недоліків. Меломанові куди більше припаде до смаку злегка прикрашений звук, ніж
плоский студійний.
3. Голосніше не
означає краще
Одна і та ж
композиція при відтворенні на різній гучності сприймається зовсім по-своєму.
Зазвичай при більшому рівні гучності пісня здається більш насиченою. Але в
цьому криється підступ.
Зазвичай всі модні навушники створюються для гучного звуку. Завдання покупця, що здобуває подібні моделі, полягає в тому, щоб не купити найгучніші.
Порівнювати
навушники треба на одній гучності. Також для вибору слід підібрати трек, де
багато складних динамічних переходів, є гучні і тихі моменти.
Велика частина сучасної
музики піддається жорстокій компресії, при якій гучні і тихі моменти звучать
приблизно на одному рівні. На жаль, люди люблять гучний звук, тому музиканти
йдуть на компроміс, роблячи музику динамічніше (або «тихіше») або «голосніше»,
і платять за це високу ціну, знижуючи якість композиції, принаймні у власних
очах.
4. Телефон не
призначений для відтворення високоякісного аудіо
Звичайно, начинка
смартфона, софт і якість файлів безпосередньо впливають на звук. Але не варто
забувати, що якість акустичної системи визначається найслабшою ланкою. А
телефони далеко не найсильніший компоненти, при розробці і виробництві в них
закладається маса компромісних технічних рішень.
Для відтворення
якісних записів на телефоні або комп'ютері потрібно як мінімум зовнішній
цифроаналоговий перетворювач (ЦАП). Це помітно поліпшить якість звучання через
навушники.
З цього правила походить
й інше: порівнювати навушники варто тільки на якісному обладнанні.
5. Акустичний
егоїзм: важлива тільки власна думка
Єдине, що по-справжньому
важливо, - власне сприйняття звуку. Якщо звернутися до огляду навушників
Hi-End-класу, зробленим аудіофілами, можна помітити, що навіть досвідчені в
аудіоапаратурі професіонали не можуть робити абсолютно однозначних висновків.
Звук суб'єктивний,
він залежить від особистого сприйняття і навіть особистої уяви. Кожен вибирає
саме ту модель, в якій, на власну думку, музика починає грати чарівно.
Вірте тільки своїм вухам.
* Які саме
навушники вибирає Девід? Для поїздок і прогулянок - BeoPlay H6, для студії -
Beyerdynamics DT777.
Немає коментарів:
Дописати коментар