У цій статті ви не зустрінете занудних моралей і не знайдете прихованої
реклами. Лише цікава інформація для роздумів про те, що таке порошковий алкоголь,
звідки він узявся і який навколо нього назріває галас.
Навіть у бездонному інтернеті не так багато інформації про порошковому
алкоголі. Як вітчизняні, так і американські онлайн-ЗМІ мало що про нього
знають, тому відомості довелося збирати по крихтах. Пропоную почати з
невеликого хімічного введення.
Порошковий алкоголь - молекулярно інкапсульований алкоголь. Порошок виробляє алкогольний напій при змішуванні з водою.
За свідченнями експерта в галузі харчової хімії Удо Поллмера (Європейський інститут продовольства і науки про харчування в Мюнхені), алкоголь може поглинатися в циклодекстрини, похідні цукру. Таким чином, вони инкапсулюються в малих капсулах, і рідини можна надати вигляд порошку. Циклодекстрини можуть абсорбувати близько 60% від їх власної ваги у спирті. Процес був запатентований в США ще в 1974 році.
Wikipedia
Наскільки сухий алкоголь шкідливий для організму порівняно із звичайнимрідким? Таких відомостей немає, як і будь-яких глобальних досліджень на цю
тему. Сподіваюся, що серед вас знайдуться хіміки, які пояснять будова порошку і
з відчуттям, з толком, з розстановкою винесуть свій вердикт.
Історія
Свою назву порошковий алкоголь отримав від англійського Powdered Alcohol,
що означає «порошкоподібний, сухий алкоголь». Термін вперше отримав широкий
розголос в минулому році, коли американська компанія-вискочка Lipsmark LLC
заявила про намір почати продажі «пудри з градусом» на ринку США. Виробникові
вдалося отримати попереднє схвалення від національних регуляторів, хоча трохи
пізніше дозвіл було відкликано.
Але Lipsmark LLC не здалася і в лютому 2015 таки домоглася зеленого світла
для своєї продукції. Орієнтовно старт поставок запланований на майбутнє літо.
Ремарка: проти дозволу національного керівництва виступила влада окремих
штатів, наклавши заборону на порошковий алкоголь на місцевому рівні.
Хоча новатором Lipsmark LLC назвати не вийде. До американців порошковий
алкоголь проштовхували і в Німеччині, і в Японії, і в Нідерландах. У країні
тюльпанів і зовсім розігралася цікава партія. Кілька місцевих студентів
факультету харчових технологій Геліконського професійного інституту
зметикували, що порошковий алкоголь не потрапляє під дію законів, що
поширюються на рідкий алкоголь, а відповідно, його можна купувати і до
досягнення заповітних 18 років. Було це у вже далекому 2007 році. Мені не
вдалося знайти більш свіжої інформації про голландський «порятунок» молоді. По
всій видимості, лавочка прикрилася через відповідні дії законодавця або малу
популярність.
Palcohol
Palcohol - загальна назва для товарного ряду Lipsmark LLC, в який поки
входять чотири різновиди напоїв: ром, горілка, коктейлі Cosmopolitan і
Powderita. Трохи пізніше додадуться ще як мінімум два коктейлі. Порошок
фасується в пакети 29-грамовими порціями. При додаванні 200 мл води один
пакетик дає одну порцію слабоалкогольного напою. Хоча ніхто не забороняє
розмішувати кілька доз для підвищення градуса.
На думку виробника, дешевий порошковий алкоголь - правильна альтернатива
звичайному алкоголю, який продається на концертах, в театрах і на будь-яких
інших масових заходах з надмірно завищеною ціною. Годі наживатися на бажанні
розслабитися! У наших краях «алкопудра» не повинна викликати підозри у пильної
охорони нічних клубів і кордонів міліції, що потенційно може бути цікавим.
Але така позиція отримала гостру критику в американських ЗМІ, тому Lipsmark
LLC довелося від неї відмовитися і придумати дещо інше. Зараз Palcohol
позиціонується як прекрасний спосіб розслабитися людям зі світу аматорського
спорту та активного відпочинку.
Немає потреби тягати з собою об'ємні пляшки і склянки, які б'ються, адже невеликі пакетики не займуть багато місця і не ушкодяться в дорозі. Відкрив, додав води і льоду і, якщо не хочеться допивати, знову заклеїв.
Зручності немає меж! Знову-таки, при наших традиціях безмірного відпочинку
на лоні природи такий маркетинг теж спрацьовує.
За та проти
Само собою, поява настільки неоднозначного продукту не могло не викликати
бурю обурення і протестів, що вимагають заборони на виробництво порошкового
алкоголю. Виробник Palcohol розуміє ламання стереотипів та всіляко намагається
заспокоїти публіку, спростовуючи найбільш поширені міфи, що огорнули порошковий
алкоголь. Для цього керівник Lipsmark LLC навіть зробив відео в дусі
MythBusters під лаконічною, але соковитою назвою «Правда про Palcohol».
Ролик досить тривалий, тому я розкладу його суть по поличках.
Спочатку справа стосується морально-правових аспектів порошкового алкоголю:
- У той час як поборники заборони порошкового алкоголю не втомлюються повторювати про його шкоду, їм було б корисно знати і зворотний бік медалі. Психологічні дослідження показують, що заборонений продукт завжди викликає підвищений попит. Сухий закон - яскраве тому підтвердження.
- Забороняючи Palcohol, держава створює і підтримує неконтрольований чорний ринок. Ситуація порівнянна з нелегальним обігом марихуани. П'ятнадцятирічний підліток не зможе купити порошковий алкоголь нарівні з рідким через вікові обмеження в точках продажу, але в той же час на вулиці він спокійно візьме «дурі».
- У спробах «обезголовити» Lipsmark LLC уряд країни втратить купу грошей і недоотримає істотні податкові відрахування.
- Заборона Palcohol не вирішить проблему зловживання алкоголем. Необхідно виховувати у населення культуру споживання алкогольних напоїв.
- Ніхто не має права нав'язувати людині, що їй пити, а що не пити. Влада повинна захищати права громадян, а не плодити нескінченні обмеження.
Далі мова заходить про сам Palcohol, точніше про його агрегатний стан і
способах вживання:
- Ви думаєте, що хтось буде нюхати порошковий алкоголь, як наркотики, для швидкого сп'яніння? Ви збожеволіли! По-перше, це боляче. Алкоголь буде «спалювати» вашу дихальну систему. По-друге, це непрактично. Вам потрібно сильно напружитися (десь протягом години!), щоб винюхати порцію, рівнозначну одній стопці горілки. Алкоголю в порошку мало, це не концентрований спирт для розведення. Так собі задоволення, простіше за пару секунд випити чарку.
- Порошковий алкоголь як спосіб обдурити всіх і вся? Як подивитися! Обсяг Palcohol перевищує свій рідкий еквівалент аж в чотири рази. Спробуйте заховати 100 мл горілки і її сухий аналог - другий куди складніше приховати.
- Швидкий спосіб випити? Аж ніяк, тільки розчинення порошку займе близько хвилини. А поки ви висипаєте і заливаєте Palcohol водою, хтось поруч встигає добряче набратися класичним алкоголем.
На завершення виступу спікер перераховує неочевидні для простої людини
плюси сухого алкоголю:
- Про користь для мандрівників ми вже говорили. Легка герметична упаковка не завдасть зайвих турбот тим, хто хоче розслабитися під улюблений напій далеко від цивілізації.
- Готельний та ресторанний бізнес виграє від малої ваги порошкового алкоголю. Його транспортування обійдеться куди дешевше за рахунок меншої кількості спаленого палива. Питання особливо актуальне для віддалених курортів, куди алкоголь доставляється по повітрю.
- Деякі виробники морозива не проти розширити свій асортимент незвичайним дорослим варіантом. Просте додавання порошку здатне привернути нових клієнтів. Тим самим бізнес відкриває для себе дуже перспективні горизонти.
- Несподівано: медичні інститути висловили свою зацікавленість в порошковому алкоголі як антисептику, який легко перевозити.
- Вже зараз тваринницькі ферми придивляються до Palcohol, їм вторять виробники склоочисників. Є думки про те, що порошковий алкоголь може виступати в якості джерела енергії або палива як на громадянці, так і у військовій галузі.
Оскільки порошковий алкоголь - є революційним продуктом, сфера його
застосування не має меж.
Висновок
Напевно багато читачів Лайфхакеру по ходу статті згадали свої юні або
молоді роки, на які припав бум швидкорозчинних напоїв з фруктовими смаками.
Вітамінів в них було мало, точніше не було зовсім - одні барвники та
ароматизатори. Але який був ефект!
День народження не був на свято схожий. Був нудним, безбарвним, безрадісним.
Поки не з'явився Yupi! Це свято і веселощі, Yupi!
Реклама з 90-х
Пройшов виток життя, і наші діти зіткнулися з новою отруйною спокусою, що відповідає
нормам часу. Порошковий алкоголь не дарма рясніє назвами гламурних коктейлів,
привертаючи до себе увагу найактивнішою і сміливою на експерименти частини
суспільства.
Бухати - не круто. Це знають усі. Змішувати в шейкері алконовинку - класно! Можливо, саме так нам спробують прищепити моду на порошковий алкоголь майстри маніпуляції свідомістю мас при наявності надійного покровителя.
Вже зараз в російськомовному сегменті Мережі можна знайти оголошення про
продаж заповітних пакетиків. Вони поодинокі і навряд чи користуються великим
попитом зважаючи на малу обізнаності потенційної аудиторії. У разі успіху
Palcohol в США можна не сумніватися в поширенні свіжого руху і у нас. Важко
сказати, як поведе себе вітчизняний законодавець у відношенні абсолютно нового
продукту. Напевно знайдуться підприємці, які скористаються недосконалістю
регулюючих документів і спробують «підірвати» ринок. Загалом, поки багато
неясності.
А що ви думаєте про перспективи порошкового алкоголю? Можливо, вам
доводилося його пробувати?
Немає коментарів:
Дописати коментар