Як вбити в собі споживача: досвід людини з грошима


У нашій минулій статті ми розповіли про найцікавіший і, напевно, самий божевільний для мозку типового споживача експеримент - випробування сотнею речей. Ви просто берете і скидаєте з себе кайдани "вещизма", залишаючи лише те, що вам дійсно потрібно. Зауважте, що слово «випробування» в минулій статті - виключно символічне. Коли Дейв розповідає про те, через що пройшов і що робить зараз, він не виглядає втомленим і виснаженим. Він щасливий і впевнений у собі.


Найчастіше пристрасть до володіння речами складається у людини в періоди фінансового неблагополуччя. Але ось ситуація виправилася, є достаток, і можна вже все купити. Але чи додасть це щастя? Досвід людей, що не обмежені у фінансах, говорить «ні».

Грем Хілл - підприємець, цілком забезпечена людина, жив дуже розкішно, оточивши себе купою всього, що йому, здавалося, було потрібно, але це насправді лише поглинало його життя і час.


Прочитайте витяги з його міркувань.

Я живу в студії площею 39 квадратних метрів. Я сплю на висувному ліжку, вбудованому в стіну. У мене 6 сорочок. 10 тарілок для салатів та інших столових приборів. Коли гості приходять до мене на вечерю, я дістаю розкладний стіл. У мене немає DVD, а поточна колекція книг становить 10% від початкової.

Я пройшов довгий шлях з кінця 90-х, коли успішний інтернет-стартап обернувся для мене величезним потоком грошей. Тоді я купив гігантський будинок і забив його речами, електронікою, побутовою технікою, гаджетами, організував свій автопарк.

Але якимось чином все це добро зайняло собою моє власне життя, ну або більшу його частину. Речі, які я споживав, поглинав, в результаті поглинули мене. Так, у мене не найпоширеніший життєвий сценарій, адже мало хто сильно збагачується до 30 років, але мій сценарій взаємодії з речами - самий звичайний.

Ми живемо в надлишку товарів, у світі гіпермаркетів, величезних торгових центрів і цілодобових магазинів. Люди практично будь-якого соціального прошарку можуть оточити себе речами.

Не існує якої-небудь ознаки, що вказує на те, що ці речі роблять нас щасливими. Фактично, я спостерігаю протилежну картину.

Мені знадобилося 15 років, щоб позбутися від усього несуттєвого, що я так старанно накопичував, і почати жити ширше, вільніше, краще, володіючи меншим.

Все почалося в 1998 році. Я і мій партнер продали нашу консалтингову компанію за такі гроші, які, як мені здавалося, я не зароблю за все своє життя.

Отримавши таку суму, я купив 4-поверховий будинок. Охоплений можливістю споживати, я купив новенький секційний диван, пару очок по $ 300, тонну гаджетів і аудіофільскій 5-дисковий CD-плеєр. І, звичайно ж, чорний заряджений Volvo з дистанційним запуском двигуна.

Я почав активно працювати над новою компанією, і часу на будинок зовсім не залишалося. Тоді я найняв хлопця на ім'я Севен, який, за його словами, працював асистентом самої Кортні Лав. Він став моїм асистентом по покупкам. Його роль полягала в походах по магазинах побутової техніки, електроніки та фурнітури з фотоапаратом. Він фотографував речі, які, на його погляд, сподобалися б мені, після чого я переглядав фото речей і вибирав вподобані мені для покупки.

Однак споживчий наркотик, незабаром, перестав викликати ейфорію. Я збайдужів до всього. Новенька Nokia не порушувала і не задовольняла мене. Я почав роздумувати про те, чому поліпшення в житті, які в теорії повинні були зробити мене щасливішим, не допомагають, а лише створюють в голові почуття тривоги.

Життя стало складніше. Стільки всього, за чим треба стежити. Газон, прибирання, автомобіль, страховка, обслуговування. У Севена було багато роботи, і ... зрештою, у мене персональний асистент по покупкам? У кого я перетворився? !! Мій будинок і мої речі стали моїми новими роботодавцями, причому я до них не хотів найматися.

Все стало ще гірше. Я переїхав по роботі в Нью-Йорк і орендував великий будинок, що служив хорошим відображенням мене, як IT-підприємця. Будинок потрібно було заповнити речами, і це витратно по силам і часу. А ще у мене є мій будинок в Сіетлі. Тепер я повинен думати про два будинки. Коли я вирішив, що залишуся в Нью-Йорку, потрібні колосальні зусилля і купа перельотів туди-сюди, щоб закрити питання зі старим будинком і позбутися від усіх речей, що знаходилися в ньому.

Очевидно, що мені пощастило з грошима, але подібні проблеми властиві багатьом.

Дослідження «Життя будинку в 21 столітті», опубліковане минулого року, демонструє життя 32 сімей з середнього класу. Необхідність піклуватися про своє майно гарантовано викликає вироблення гормону стресу. 75% сімей не могли паркувати машину в гаражі, бо гараж забитий іншими речами.

Наша любов до речей зачіпає практично кожен аспект нашого життя. Ростуть розміри будинків, зменшується середня кількість мешканців на будинок. За 60 років простір під одну людину збільшився в 3 рази. Цікаво, для чого? Щоб зберігати в ньому ще більше речей?

Що ми зберігаємо в коробках, які перетягуємо при переїзді? Ми не знаємо, поки не відкриємо.

Цікава тенденція, хоч і належить вона до США. Ви знаєте, що за даними The Natural Resources Defense Council виходить так, що 40% їжі, яку купує американець, виявляється в сміттєвому відрі?

Така ненаситність тягне наслідки у світовому масштабі. Дике споживання можливо завдяки надмірному виробництву, а воно руйнує всю нашу екосистему. Ті iPhone, які виробляє Foxconn - вони теж є причиною жахливих змін в екології промислових районів Китаю. Дешеве виробництво, що плює на наслідки. Чи робить все це вас щасливішими?

Є ще один момент - соціально-психологічний. Спостереження Галена Боденхаузена, психолога з Північно-Західного університету в Іллінойсі, однозначно пов'язують споживання і аномальне, антигромадську поведінку. Споживчий склад розуму однаковою мірою є негативним для людини, незалежно від його рівня доходу.

Моє ставлення до життя змінилося після зустрічі з Ольгою. Разом з нею я переїхав до Барселони. Термін її візи закінчився, а ми жили в маленькій скромній квартирці, і були щасливі. Потім ми зрозуміли, що нас нічого не тримає в Іспанії. Ми спакували трохи одягу, взяли туалетні приналежності, свої ноутбуки і вирушили в дорогу: Бангкок, Буенос-Айрес, Торонто і ще безліч місць по дорозі. Я продовжував працювати, але мій офіс тепер уміщався в моєму рюкзаку. Я відчував себе вільним і абсолютно не нудьгував про свою машину і гаджети, залишені вдома.

Відносини з Ольгою закінчилися, але моє життя змінилося назавжди. У ньому менше речей, я подорожую без нічого. У мене більше часу і більше вільних грошей.

Інтуїтивно ми розуміємо, що найкращі речі в житті - це не ті самі «речі», а відносини, досвід і досягнення цілей. Вони є продуктами щасливого життя.

Мені подобаються матеріальні об'єкти. Я вивчав дизайн, я люблю гаджети, і одяг, і подібні речі. Але мій досвід показує, що з певного моменту матеріальні об'єкти витісняються емоційними потребами, які ці об'єкти, в теорії, повинні підтримувати.

Я як і раніше підприємець і зараз я займаюся розробкою продуманих компактних будинків. Ці будинки створюються так, щоб вони підтримували наше життя, а не навпаки. Подібно тим 39 квадратним метрам, в яких живу. Ці будинки не вимагають великої кількості матеріалів для будівництва, не вимагають серйозних витрат на утримання, дозволяючи власникові жити економніше.

Я добре сплю, бо знаю, що не використовую більше ресурсів, ніж мені дійсно необхідно. У мене менше речей, але більше насолоди. Мало місця - багато життя.

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...