Фріланс: як не стати рабом власної незалежності


Робота вдома приховує у собі кілька пасток, потрапивши в які ви починаєте відчувати себе в рідних стінах як у в'язниці. Вирішити проблему постійних дедлайнів, відсутності вихідних і брак часу на особисті питання може елементарна організованість. Перевірено на особистому досвіді.


Фрілансер. Є в цьому понятті якась романтика вільної і незалежної людини. Вона робить що і коли захоче. Самостійно визначає рамки свого особистого і професійного життя. А найголовніше, він сам собі начальник. Саме так думає більшість офісних співробітників. І тільки досвідчений позаштатник підкаже, що фріланс не така вже й солодка свобода. Без елементарної організованості віддалена робота здатна плавно перейти в добровільне рабство. І вже через місяць без вихідних і нормального спілкування з друзями ви будете мріяти про задушливий офіс, нормований графік і «начальника-вампіра».

Все ж і у фрілансерів є свої правила, не слідувати яким - значить перетворювати своє життя в маленьке пекло.

1. Армійська дисципліна


Через півроку роботи вдома одне знаєш точно: відповідальність і дисципліна - ті два кити, на яких тримається душевна рівновага і здоров'я віддаленого працівника. А фрілансити - значить бути ще більш занудним і правильним в порівнянні з будь-яким іншим, навіть самим зразковим офісним співробітником.

Головна проблема, з якою маєш справу після «отходняка» від офісного життя, - швидке звикання до ненормованого сну, що, в свою чергу, призводить до постійної нестачі часу на виконання своєї роботи. Як не дивно, саме розуміння цієї несподіваної свободи змусить вас робити дурні речі, оголивши сумну реальність банальної неорганізованості.
Необхідність п'ять днів на тиждень їздити в офіс на певний час і була тим самим «клеєм», який стримував вас в нормальному життєвому ритмі. Стандартні погодинні і похвилинні дії насправді бажають вам добра, оберігаючи від поганих синців під очима, неприбраної квартири, брак часу на побутові дрібниці і постійні «ой, давай завтра домовимося».
Життєві поради:
  • Любіть ранок, де не повинно бути ніяких соцмереж до 12:00. Всі ці тайм-менеджери мають рацію: найбільш продуктивна частина доби - ранок. І те, як ви його почнете, визначить весь ваш наступний день. Позаштатники в 99 випадках з 100 для роботи потрібен інтернет. Перша помилка, яку багато допускають після перевірки робочої пошти, - перевірка оновлень в соцмережі. Як показує практика, п'ятьма хвилинами це справа не обходиться. І якщо ранок почався з мережі, день пропав. Тому почніть його з вирішення важливих справ.
  • Плануйте день. Прозвучить банально, проте найвірніший спосіб почати жити організовано - користуватися щоденником. Не блокнотом з різнокольоровими листами або дитячою записною книжечкою, а саме щоденником, куди ви щодня будете записувати всі свої справи. Не упускайте нічого: навіть похід в магазин, приготування сніданку і прийняття душу ввечері повинні бути внесені в план дій на кожен день.
  • Залиште вечір для розваг. Яким би не була спокуса подивитися вдень ​​фільм, почитати легку статейку про життя Ренати Литвинової, попереписуватися з друзями, спробувати сплести браслет за цікавою схемою - не піддавайтеся. Всі ці дії швидко приведуть вас до необхідності нічної роботи, де вас чекають недосипання, пробудження в обідній час і втомлені очі.
  • Зобов'яжемо себе фінансово. У тому сенсі, що запишіться на якісь курси з фіксованим часом відвідування (краще вранці). На перших порах це реально дуже допомагає повернутися до колишньої організованості.

2. Здоров'я


Багато хто скаржиться, що в офісі не виходить нормально пообідати, а от якщо працюєш вдома ... то так само не виходить нормально пообідати, а ще поснідати і повечеряти. Навіть перебуваючи вдома, в декількох метрах від плити і холодильника, все одно згадуєш про фізичні потреби в їжі вже тоді, коли шлунок «співає» тужливі пісні. І замість того, щоб скористатися всіма перевагами домашньої кухні, їси бутерброди з чаєм. Це ж економить час. На похід до гастроентеролога, наприклад.


Офісний працівник хоча б снідає і вечеряє нормально. А ось фрілансер, у якого з часом будинок і робота зливаються воєдино, геть забуває про гарячу і корисну їжу.

Життєві поради:
  • Якщо не хочете отримати гастрит і повний пакет доданих до нього проблем, впишіть повноцінне харчування в свій безцінний щоденник. Вас ніхто не змушує проводити години на кухні за приготуванням кулінарних шедеврів, благо інтернет повниться простими і смачними рецептами. Можна віддати перевагу вареним і тушкованим продуктам: вони готуються швидше, але при цьому корисні. І не забувайте про гарячу їжу. Навіть банальний овочевий суп здатний вирішити багато проблем.
  • Запишіться в тренажерку. Або почніть бігати вранці або кататися на велосипеді. Одним словом, подумайте над фізичним розвитком. Робота з дому - це часто сидяча робота в статичній позі. Офісний співробітник і тут виграє. Він по дорозі в офіс рухається. Стандартний маршрут фрілансера: ліжко - комп'ютер - кухня. Відкривайте двері: проблеми зі спиною вже на порозі.
  • Бережіть очі. Багато хто скаже, що і офісний працівник страждає від проблем із зором. Але не так, як фрілансер. Уже сама суть цього поняття - працювати над декількома проектами одночасно - припускає далеко не восьмигодинний робочий день. Іноді й по 15 годин доводиться сидіти за комп'ютером, роздивляючись пікселі на моніторі. Тому не лінуйтеся робити гімнастику для очей. Вони вам за це тільки вдячні будуть.

3. Спілкування


Тут кому як пощастить, звичайно. Можна бути віддаленим журналістом, який щодня їздить на інтерв'ю, і тоді проблема відсутності живого спілкування відпаде сама собою. Але якщо ви належите до тієї категорії людей, яким важливі розмови за обідом, чаєм, на ділових зустрічах і просто обмін фразами під час робочого процесу, то робота вдома може здатися непростим випробуванням. А перевіряти ваші нерви будуть тиша і самотність. Іноді це дійсно пригнічує.

Життєві поради:
  • Відмінне рішення - коворкінг. Уже створено багато таких спільних робочих приміщень, всіляких арт-кафе та інших закладів, де люди однією тільки своєю присутністю створюють зосереджену робочу атмосферу. Погугліть і напевно знайдете десь поблизу від свого будинку або в сусідньому районі подібні заклади, які не дозволять вам збожеволіти вдома на самоті.
  • Якщо коворкінгу поблизу немає, а рідні стіни вже надокучили, завжди можна знайти кафе, в крайньому випадку «Макдоналдс», де буде вільний доступ до Wi-Fi. Тут ви і людей знайдете, які своїми голосами створять необхідний «офісний фон».
  • Не віддаляється від друзів і рідних, що дуже легко і швидко відбувається унаслідок все тієї ж неорганізованості і відсутності планування часу. Не забувайте, що більшість ваших близьких закінчують робочий день в належний час, а ввечері відпочивають. І якщо ви не перестанете відкладати виконання завдань на більш пізні години, то з часом можете забути про спільні відвідування кафе і прогулянки по вечірньому парку.
  • У вас повинні бути вихідні. І це реально дуже важливо. Працюючи вдома над проектами, які дійсно подобаються, забуваєш про нормальний сон, спілкування з друзями, свята, та інше. Зупинитися дійсно варто, інакше втратите нормальний рахунок часу. Раз на тиждень повинно бути хоча б одне перезавантаження мозку, якщо не хочете у результаті бути відірваними від зовнішнього світу.

4. Особистий простір


З ним станеться цікава штука: він кудись зникне. Працюючи позаштатником, починаєш розуміти, навіщо деякі виділяють окрему кімнату під робочий кабінет. Якщо цього не зробити, то робочим кабінетом незабаром стане вся квартира. І кожна тумбочка, книга, навіть улюблене ліжко буде асоціюватися з планами, дедлайнами і щоденником. Рідні квадратні метри перетворяться на суцільний офіс, де вам доведеться не тільки працювати, а й жити.

Життєві поради:
  • Порада тут, по суті, проста: виділіть в будинку окремий робочий куточок, якщо не можете дозволити собі робочий кабінет. І куточок цей повинен складатися з стола, стільця і ​​настільної лампи. Ніяких вилежувань на дивані, килимів, «йоги» на кріслі або табуретці. Згадайте про пункт «Здоров'я» і проблемах зі спиною.
  • І знову коворкінг. Він, рідний, найкраще відтворить офісну атмосферу робочого щастя.
  • Деякі радять одягатися в діловий одяг, перш ніж сісти за роботу. Це, звичайно, на любителя. Не можна сказати, що порада вирішить всі проблеми разом, але спробувати теж можна. Хоча, зізнаюся чесно, не працює.

5. Особистий час

Та й взагалі все особисте: сім'я, стосунки, мрії та плани. Фріланс дійсно передбачає розширення щоденного графіка на користь виконання вашої безпосередньої роботи. Як ви й хотіли, ви отримали незалежність від штатного місця і прямого підпорядкування кому б то не було. Але тепер ви повинні чи не щотижня шукати собі роботу, домовлятися з можливими роботодавцями, звикнутися з непостійним доходом. Все це вимагає додаткових годин. І жертвувати доведеться особистим часом.

Життєві поради:
  • І знову на горизонті з'явився рятівник-щоденник. Якщо не хочете виглядати неохайним і неголеним чудовиськом, виділіть догляду за собою належне місце у своєму графіку.
  • Ви зрозумієте, чому так потрібні вихідні. Саме в ці рідкісні дні безтурботності можна переробити купу особистих справ, що накопичилися за тиждень цілодобової роботи.
  • Фінансове покарання. Щоб не було спокуси в останній момент відмовитися від зустрічі зі знайомими, тому що ви в черговий раз захопилися читанням стрічки новин і не встигли з роботою, забронюйте столик в кафе, купіть квитки в кіно. Загалом, знову-таки зобов'яжемо себе фінансово. Все ж таки тепер ви сам собі бухгалтер.

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...