Метод обмеженого хаосу: перетворюємо безлад в систему без зайвих зусиль


«Як же набридло нехлюйство і хаос! Все! Із завтрашнього дня я зібрана і організована людина ». І ось тут криється помилка, яку робив, напевно, кожен: перебір з організацією.


Як це виглядає?

Я створюю незліченну кількість папок, підпапок, підпідпапок, розмічаю і розфарбовую їх. Для завдань у планувальнику, для листів, для фото, для контактів. Папки, категорії, теги ...

У чому помилка?

Хіба поділ на папки - це погано? Хіба кольорові ярлички погано?

Ні! Помилка в тому, що це робиться на самому початку.

По-перше, таке упорядкування жере час. По-друге, така система планування стає занадто важкою: бюрократична махина типу пенсійного фонду, де тисячі кабінетів, в яких нудьгуючі жінки ганяють чаї і діляться плітками. У нашому випадку - сотні порожніх папок, в яких лежать по 1-2 елемента.

Система незручна, а значить, ви рано чи пізно повернетеся до звалища.

Як правильно?

Є дуже простий метод - метод обмеженого хаосу. Я вперше зустрів його у Гліба Архангельського.

Суть: створюємо структуру (папки, підпапки і так далі) у міру роботи:
  1. Спочатку все скидаємо в одну велику корзину.
  2. Працюємо.
  3. Незручно? Бачимо, що ряд файлів можна об'єднати в одну велику групу. Об'єднуємо.
  4. Працюємо далі.
  5. Знову бачимо можливість для поліпшення.

І ось так з хаосу народжується система. Яка не штучно створена, а як би з'явилася сама по собі.

Асфальтові доріжки

У нас в країні часто доріжки асфальтують в момент будівництва. Тобто якийсь дядько з кресленнями посидів і вирішив: доріжка для людей піде так. У деяких країнах роблять по-іншому: не асфальтують, а залишають землю і дивляться, де люди самі витопчуть стежку. Щоб потім її і заасфальтувати. У нас зараз іноді теж так роблять. Це радує. :)

Метод обмеженого хаосу працює так само: ми даємо виникнути хаосу і дивимося, які доріжки-папки толочаться. І тільки після цього ми їх «асфальтуємо».

Приклади використання

Не створюйте купу контекстів у своєму планувальнику. Почніть з трьох-чотирьох: дім, робота, машина.

Не створюйте купу папок для документів. Заведіть один великий кошик. І з часом від нього почнуть відбруньковуватися папки: медицина, квартира, автомобіль і так далі.

Створивши новий проект, не поспішайте прописувати все і вся в документації. Просто почніть працювати, і структура проекту сама почне проступати з туману.

Аналогічно чинимо з контактами.

І якщо зовсім конкретно ... Ось, наприклад, дві мої величезні коробки з IKEA:
  • для документів, які «а раптом знадобляться»: гарантійні талони, договори на доставку води і так далі;
  • для речей, які шкода викидати.



Висновок

Не повторюйте цю помилку початківців. Не створюйте порядок там, де ще не було безладу. Дочекайтеся і поступово додайте папку за папкою. Застосовуйте метод обмеженого хаосу.

Пишіть в коментарях

А за яким принципом ви організовуєте свої папки?

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...