Готовий закластися, ви не раз журилися: «Ну чому це придумав не я?». Зазвичай таке у нас трапляється, коли ми чуємо про прості ідеї або продукти, які принесли творцям мільйони. Чому не я придумав Dropbox і валізи на коліщатках? Чому не я написав «Гаррі Поттера» і не отримав мільйон доларів за слоган «Ммммм ... Danon»? Як створюються проривні ідеї? Про це розповідає експерт з креативності Майкл Мікалко.
Дозвольте собі креативність
Почнемо з однієї цікавої історії. Одного разу директор одного серйозного видавництва задався питанням відсутності творчого підходу у співробітників в редакційному і маркетинговому відділах. Він запросив висококласних психологів і поставив перед ними завдання виявити відмінності творчої і посередньою особистості.
Цілий рік команда психологів працювала з співробітниками, і ось що вдалося з'ясувати. Виявляється, між членами двох груп було всього одна відмінність. Творчі люди висловлювали безмежну впевненість у тому, що вони творчі. Тоді як посередні співробітники були абсолютно впевнені, що у них немає творчого початку.
Запам'ятайте: перший крок на шляху до гарної ідеї - визнати, що ви здатні її придумати. Якщо ж ви впевнені, що ви не творча людина, то ніколи і нічого не придумаєте.
Відкривайтеся новому
Багато різної інформації крутиться навколо нас і вона може допомогти створити щось нове. Переглядайте рекламні пропозиції які приходять, помічайте тенденції в маркетингу, в новинках на ринку. Читайте будь які газети і навіть листівки, що роздаються на вулицях.
В результаті перегляду всієї цієї інформації які висновки ви можете зробити про економіку, бізнес і культуру? Які зірки сьогодні на піку популярності? Чому саме вони, а не хто-небудь інший? Хто герой сучасності? І яку користь з усього цього інформаційного сміття можете витягти саме ви?
Ідейний дедлайн
Тільки уявіть, за все своє життя незрівнянний Томас Едісон запатентував цілих 1093 винаходи! Він щодня вправляв свій розум і був відкритий для всього нового. Кожні 10 днів він винаходив щось невелике, а кожні півроку - щось видатне.
Ви також можете встановити для себе певну квоту на ідеї. Наприклад, кожен день генерувати дві нові ідеї. Природно, якісь з цих думок виявляться дурними або вже існуючими, але тільки уявіть, скільки нових ідей ви зможете взяти на озброєння!
Навіть якщо над першими ідеями ви будете ламати голову тиждень, то потім думки самі будуть крутитися у вас в голові, генеруючи все нові і нові ідеї.
Не бійтеся експериментувати з усім, що трапляється під руку
Якщо спочатку це вправа буде здаватися вам дурницею, то потім ви зрозумієте всю її суть. Придумуючи нестандартні способи застосування звичних речей, ви тренуєте свій розум і робите його більш гнучким.
Спробуйте взяти мастило WD-40 і придумати ще п'ять способів нестандартного його використання. Зрозуміло, мастило велоланцюгів і замкових щілин не рахується. Адже саме для цього воно і придумано. Наприклад, ви можете використовувати засіб для змащення жердини для шпаківні (щоб не лазили кішки), для змащення струн музичних інструментів і так далі. Почавши тренувати свій мозок щодня, ви вже дуже скоро помітите перші результати.
Шукайте сенс навіть у безглуздих речах
Піонер творчості і психолог Гілфорд свято вірив, що для розвитку креативності потрібно бачити сенс навіть у безглуздих речах. Ось вам ще одна вправа: візьміть навмання 10 будь-яких слів, що прийшли до вас у голову, і спробуйте скласти з них зрозумілу пропозицію. Тренуватися можете скільки завгодно.
Заведіть журнал для ідей
І кожен день записуйте ідеї які виникають. Через якийсь час ви обов'язково побачите зв'язок між згенерованими ідеями і щоденними проблемами людей.
Наприклад, жуєте ви жуйку і вас раптово відвідує ідея створити жувальну гумку для вимірювання рівня стресу. А через якийсь час вам приходить в голову вимірювати рівень pH за допомогою все тієї ж жуйки. Тільки уявіть, жує людина жуйку. Якщо через 5 хвилин вона посиніла, то все в порядку, якщо почервоніла - треба йти додому і лягати в ліжко.
Грайтеся зі словами і образами
Якщо ви хочете придумати щось нове, то можете почати зі зміни слів. Як? Ось вам приклад: менеджер виробництва французької компанії OV'Action задався метою розробити унікальний продукт харчування. Але як це зробити, якщо всі відомі продукти вже представлені на ринку?
Він пішов іншим шляхом і замінив слова «унікальний» і «розробити» на слова «дивовижний» і «перетворити». В результаті і завдання постало для нього по-новому: замість створення чогось нового він задався метою перетворення чогось стандартного в щось дивовижне. Спочатку він подумав, що б його здивувало найсильніше. І в підсумку придумав квадратні варені яйця з жовтком і терміном зберігання майже на місяць. Причому яйця придатні до розігрівання в мікрохвильової печі.
Розтягніть завдання
Запитайте себе: «Чому?». Саме це допоможе вам зрозуміти основну мету і розібратися з припущеннями, які спрямують вас до переосмислення поставленого завдання. Уявіть, що перед вами стоїть завдання продати якомога більше комп'ютерів. Отже, які ваші дії?
Крок 1: задайте собі питання «Чому я хочу продати більше комп'ютерів?» - «Тому що продажі падають».
Крок 2: «Чому я хочу продати більше комп'ютерів?» - «Так я збільшу обсяг продажів».
Крок 3: «Чому я хочу збільшити обсяг продажів?» - «Тому що в такому випадку я отримаю велику зарплату».
Взагалі, фрази на кшталт «Як я можу розбагатіти» допомагають охопити всілякі способи і методи заробітку грошей. Можна попросити підвищення окладу, можна відкрити власну справу, зайнятися інвестуванням і так далі. Людські можливості деколи просто безмежні.
Скоротіть завдання
Після того як ви зрозумієте, що потрібно шукати, і отримаєте загальне уявлення про завдання, стисніть його і перетворіть в особисту і конкретну ідею. В даному випадку вам допоможе постановка правильних питань. Наведемо приклад.
Одна проектна компанія задалася метою спроектувати креативний та функціональний контейнер для сміття. Для стиснення ідеї керівництво поставило правильні питання: «Хто зможе створити контейнер?», «Де взяти матеріали?», «Яка форма може стати оригінальною?» І подібні. В результаті поставлених завдань народилася ідея пластикового відра для сміття, що зберігається в складеному вигляді.
Використовуйте загадки і головоломки
Варто знати, що різні загадки, завдання й головоломки дуже добре розвивають наш мозок і допомагають нестандартно мислити. Саме тому частіше розгадуйте ребуси і всілякі шаради. А ми допоможемо вам з цим.
Подивіться на арифметичний вираз з римськими цифрами. Воно складене абсолютно неправильно. Питання: чи можна його виправити, не торкаючись до сірників, не додаючи і не прибираючи їх?
А тепер відповідь: для вирішення завдання вам треба відмовитися від стандартного погляду на речі. Коли ви дотримуєтеся однієї перспективи, то самі заганяєте себе в певні рамки. Постарайтеся поглянути на рішення прикладу по-новому, і у вас все вийде.
Наостанок порадимо вам ніколи не здаватися і не відступати від наміченої мети.
До речі, скільки хвилин вам знадобилося на розгадування останнього ребуса?
За матеріалами книги «Рисовий штурм і ще 21 спосіб мислити нестандартно»
Джерело статті.
Немає коментарів:
Дописати коментар