16 способів стати щасливими на роботі людям з високим емоційним інтелектом


Тревіс Бредбері, автор книг про емоційний інтелект, розповідає, як знайти щастя на роботі. І хоча ці принципи давно відомі, варто освіжити їх у пам'яті.


Давайте подивимося правді в очі. Щастя і робота рідко крокують поруч. Дослідження 2013 року, в якому брали участь 180 мільйонів чоловік, показало, що щасливими на роботі себе почувають лише 13% респондентів.

І ці тринадцять відсотків в два рази продуктивніше, в шість разів краще організовані, а їх мотивація і зовсім в 36 разів вище, ніж у інших. 
Гарні новини: щастя залежить від генетики тільки на 50%. Інша половина в ваших руках.
Щоб зробити себе щасливим, потрібно знайти свій власний рецепт. Коли у вас вийде, все інше складеться саме собою. А щастя покращує не тільки настрій, але і самопочуття.

Головний навик, який допомагає щасливим людям радіти життю, - емоційнийінтелект. Тестування за участю мільйона людей показало, що емоційний інтелект включає режим щастя. Дослідження допомогли обчислити 16 способів, які допомагають стати щасливими на роботі людям з високим рівнем емоційного інтелекту.

1. За своє щастя відповідаєте ви самі

У будь-якій безперспективній ситуації у вас два виходи: все змінити, або продовжувати тягнути лямку. Що б ви не вибрали, пам'ятайте: тільки від вас залежить ваше щастя. Згадуйте про це кожного разу, коли опинитеся в глухому куті.

2. Не зациклюйтеся на тому, що не можете змінити

Звичайно, корисно знати, як економічна криза в Греції впливає на політику США, або вміти оцінити перспективу злиття вашої компанії з великим конкурентом. Але одна справа - розуміти процеси, інша - постійно переживати через них. Щасливі люди добре інформовані і готові до несподіванок, але вони ніколи не стануть хвилюватися, якщо їм за це не заплатять.

3. Не порівнюйте себе з іншими людьми

Якщо ваше задоволення і радість залежать від результатів порівнянь себе з іншими, то майстром щастя ви не станете. Коли ви закінчили справу і відчуваєте себе на висоті, не дозволяйте нікому відібрати це відчуття.

І хоча неможливо зовсім не реагувати на чужі зауваження, потрібно вчитися, по-перше, не починати порівняння першим, а по-друге, приймати чужу думку з часткою скептицизму. Неважливо, що думають або роблять оточуючі. Ваша самоповага повинна завжди залишатися з вами. Неважливо, що про вас подумають зараз або потім. Головне, їхня думка ніяк не впливає на реальність.

4. Нагороджуйте себе

Напружена робота - важливе заняття, але якщо не влаштовувати перерв, то про щастя можна забути. Дослідження, проведене серед лікарів-рентгенологів, показало: кількість точних діагнозів зростає, якщо перед переглядом знімків пацієнтів доктора дають собі заохочення. У Корнельському університеті довели: маленькі нагороди роблять людину щедрим, доброзичливим і щасливим.

Маленькі радощі допомагають концентруватися на роботі і робити більше, ніж зазвичай.

Заохочення мимоволі активують центри задоволення. Добре працюють дрібні нагороди: прогулятися по вулиці або з'їсти щось смачне.

5. Займайтеся спортом серед робочого тижня

Коли наше тіло рухається протягом 10 хвилин, активізується вироблення гамма-аміномасляної кислоти, нейромедіатора задоволення. Люди, які займаються спортом протягом тижня, відзначають поліпшення настрою, підвищення показників роботи і більш легке управління часом. Вигода від постійних занять набагато переважує втрати часу на самі вправи.

6. Не засуджуйте і пліткуйте

Лихослів'я і плітки - вірні супутники зневіри. Поки ви перемиваєте комусь кістки, це, звичайно, захоплююче. Зате потім з'являється почуття провини і дратівливість. Коли зберетеся знову про когось по-пліткувати, згадайте старий спосіб: поводьтеся з іншими так, як хочете, щоб вони поводилися з вами.

7. Обережніше ставтеся до сварок

Люди з розвиненим емоційним інтелектом знають, як важливо буває відкласти битву на завтра. Коли відбуваються конфлікти, неконтрольовані емоції можуть дати почуття помилкової впевненості і підштовхнути до сварки, в якій ви можете постраждати і попрощатися з хорошим настроєм. 
Коли ви вмієте розпізнавати і контролювати емоції, то можете грамотно підходити до конфліктів і відстоювати свої позиції.
8. Не обманюйте себе

Переступати через себе заради досягнення успіху - вірний шлях до розчарувань. Насильство над власними стандартами призводить до жалю і втрати мотивації. Знайте, коли потрібно наполягти на своєму і відмовитися від справи, яку не повинні виконувати. Якщо не можете зважитися, знайдіть хвилинку і запишіть на папері свої принципи і цінності. Це допоможе налаштувати моральний компас.

9. Позбавтеся від безладу

Не потрібно нагадувати, скільки часу ви проводите на роботі, тому і місце навколо вас має добре виглядати. Потрібно створити простір, який підбадьорить і надихне. Фотографія сім'ї, квітку чи нагороду, якою ви пишаєтеся - розмістіть їх на своєму столі, щоб завжди пам'ятати про них. Позбавтеся від макулатури і барахла, які не приносять нічого корисного і позитивного у вашу роботу.

10. Допоможіть кому-небудь

Час, витрачений на допомогу колегам, зробить вас щасливим. Процес допомоги іншим людям провокує вироблення серотоніну, окситоцину і дофаміну - гормонів, що відповідають за щастя. Дослідження Гарвардського університету показали, що працівники, які допомагають іншим, в 10 разів краще концентруються на роботі і на 40% частіше отримують підвищення. Це дослідження підтвердило, що люди, зайняті громадською роботою, набагато легше переносять сильні стреси. До тих пір, поки ви не перевантажує себе, сприяння колегам - засіб для отримання щастя.

11. Вчіться входити в стан потоку

Робота університету в Чикаго, присвячена продуктивності, виявила, що люди, які вміють концентруватися і входити в так званий стан потоку, пожинають кращі плоди своєї праці.

Потік - це стан, в якому ви настільки занурені в роботу або проект, що не помічаєте, як протікає час, і не звертаєте уваги на подразники. Потік часто описують як п'янке почуття, коли ви одночасно відчуваєте ейфорію і гордість за свою майстерність. Підсумок - не тільки гарний настрій і результат роботи, а й набуті нові навички.

Ключ до досягнення стану потоку - грамотно сплановані завдання і правильно вибрані короткострокові цілі, які дозволяють розвиватися вашим сильним сторонам. Коли ви працюєте над такими завданнями, ваша концентрація посилюється, і поступово ви входите в потік, а в ньому знаходите продуктивність і щастя. Ставте цілі на кожен день і експериментуйте з розкладом, поки не знайдете свою формулу входження в потік.

12. Більше посміхайтеся і смійтеся

Ми можемо керувати емоціями, просто міняючи свою міміку. Дослідження, проведені в Німеччині, показали: група випробовуваних, які тримали в роті ручки під час перегляду мультфільму (щоб це зробити, потрібно було посміхатися), визнала показаний ролик більш смішним, ніж контрольна група. 
Неважливо, ви посміхаєтеся, тому що вам весело, або вам весело, тому що ви посміхаєтеся. Коли настрій залишає бажати кращого, зупиніться і посміхніться. Або подивіться веселе відео. І така дрібниця може перевернути день.
13. Тримайтеся подалі від незадоволених

Скиглії і вічно всім незадоволені люди страшенно впливають на оточуючих, тому що повністю занурені у свої проблеми і не збираються шукати вихід. Вони хочуть всіх затягнути в своє болото, щоб за рахунок цього відчути себе краще. Багато піддаються їх тиску і беруть участь у розмовах, щоб не здатися грубими. Але потрібно чітко розмежовувати співчуття і здатність вислухати людину і прийняття емоційного настрою. Уникнути розладів можна, тільки встановивши кордони. Порівняйте: якщо хтось курить, ви будете весь день сидіти поруч і вдихати дим? Ні, ви відійдете в сторону. Так само треба чинити і з незадоволеними. Запитайте, як вони збираються вирішувати проблеми. Скиглій відразу ж або замовкне, або направить розмову в конструктивне русло.

14. Смійтеся над собою

Коли ви занадто серйозно ставитеся до себе і до роботи, це заважає отримувати задоволення від процесу. Не бійтеся бути смішним. Сміх над собою допомагає розташувати до себе оточуючих, тому що вони бачать у вас скромну і розсудливу ​​людину. І у них пропадає привід сміятися за спиною. Щасливі люди вміють підтримати самооцінку за допомогою почуття гумору та об'єктивності.

15. Вчіться бути вдячними

Легко впасти у відчай, коли все йде не так, як було задумано. Іноді кращий спосіб піти від негативу - сісти і подумати, за що ви вдячні. Спогади про те, що покращує ваш настрій, знижують вироблення гормону стресу приблизно на 23%. Це підтверджується дослідженнями Каліфорнійського університету.

16. Потрібно вірити в те, що найкраще попереду

Мало просто повторювати, що все краще ще попереду - потрібно в це повірити. Оптимізм впливає на всі сфери життя через почуття самоефективності. Наше сприйняття влаштовано так, що минуле завжди перебільшується, а на цьому тлі теперішнє розмивається. Це відчуття може призвести до того, що ви перестанете вірити, що в майбутньому вас чекає щось краще, ніж те, що вже траплялося. Не робіть дурниць. У майбутнього прихований для вас мішок подарунків.

Дотримуйтесь цих порад, щоб підвищити емоційний інтелект і знайти щастя на роботі. Повертайтеся до них, коли відчуєте себе не в своїй тарілці.

А ви що робите, щоб стати щасливими на роботі?

Джерело статті.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...